Scrolltop arrow icon
Cea mai bună promoție 🪄 Obțineți 10% reducere și gratuit 1 lună de practică de vorbire în grup cu codul promoțional BLOG10!
Dăruiește copilului tău cheia spre viitor
Distribuie
X share icon
05.12.2025
Time icon 7 min

Forme impersonale ale verbului în engleză: infinitiv, gerunziu, participiu și exemple

Cuprins
  1. Ce sunt formele impersonale ale verbului?
  2. Forme impersonale ale verbului
  3. Greșeli comune și corecții rapide
  4. Activități și jocuri pentru învățarea formelor impersonale
  5. Mini-test: Forme impersonale ale verbelor
De reținut
  • Formele impersonale (to + verb, verb + -ing, participiu) nu se schimbă după persoană și timp, dar apar peste tot în engleză de zi cu zi.
  • Infinitivul (to + verb) exprimă scop și intenție: I want to play, It’s hard to wait.
  • Gerunziul (verb + -ing) exprimă activități/preferințe și vine după prepoziții: I enjoy reading, Thanks for helping.
  • Structurile cu it („It’s raining”, „It’s time to sleep”) și there („There is a book on the table”) îi ajută pe copii să descrie vremea, timpul și existența lucrurilor clar și natural.

Formele impersonale sunt verbe care nu arată persoana sau timpul. Ele te ajută să vorbești despre acțiuni, scopuri, stări sau existență fără a specifica cine le face. În continuare, vom analiza care sunt aceste forme și de ce trebuie să le cunoască copiii care învață engleza, pentru a vorbi mai fluent și natural.

Ce sunt formele impersonale ale verbului?

Formele impersonale sunt verbe ce nu arată persoana sau timpul. Ele rămân la fel indiferent de subiect. Le putem vedea ca pe niște piese de Lego, pe care le atașăm ușor în propoziții.

În engleză, aproape toate propozițiile au nevoie de un subiect. De aceea, unele verbe impersonale folosesc pronumele generic „it” sau „there” în propoziții. Ele nu reprezintă nimic anume și servesc ca „subiect fantomă”.

Exemple:

  • „It’s raining.” – Plouă.
  • „It happened to be sunny.” – S-a întâmplat să fie soare.

Forme impersonale ale verbului

Practic, în engleză avem două categorii mari de forme impersonale. Formele verbale impersonale principale sunt infinitivul, gerunziul și participiul (prezent și trecut). 

Cea de-a doua categorie este prezentată de construcțiile impersonale în care subiectul nu se cunoaște, cum ar fi „it” și „there” și pasivul impersonal. Să începem cu primele trei.

Infinitivul (to + verb)

Infinitivul arată scopul sau intenția (de ce fac ceva), apare după anumite verbe și după adjective. Copiii îl folosesc zilnic când spun ce vor, de ce au nevoie sau ce planifică.

Cum se formează

Modelul de bază este: to + verb

Iată câteva combinații frecvente: want to, need to, plan to, decide to

După adjective se formează astfel: It’s easy to

Pentru această formă „to” nu dispare niciodată. De exemplu:

  • „It’s easy to learn.” – E ușor de învățat.
  • „It’s important to help.” – E important să ajuți.
  • „It’s fun to play outside.” – E distractiv să te joci afară.
  • „It’s necessary to rest after studying.” – Este necesar să te odihnești după ce înveți.
  • „It’s impossible to finish this quickly.” – E imposibil să termini asta rapid.

Gerunziul (verb + -ing)

Gerunziul (verb -ing) este „substantivul acțiunii”. Îl folosim pentru preferințe sau hobby-uri și după prepoziții. 

Cum se formează

Model de bază este: verb + verb cu terminația -ing (care se transformă în substantiv verbal)

Iată câteva combinații: like eating, love reading

După prepoziții avem forma: after, before, for + V-ing (exemplu: after eating, before sleeping)

Aici nu este nevoie să adăugăm „to” iar verbul va avea mereu finalul „-ing”. Iată câteva exemple:

  • „It’s no use complaining.” – Nu are rost să te plângi.
  • „After finishing, it’s time to rest.” – După ce se termină, e timpul de odihnă.
  • „It’s worth trying.” – Merită să încerci.
  • „Before leaving, check the windows.” – Înainte de a pleca, verifică ferestrele.
  • „It’s boring waiting all day.” – E plictisitor să aștepți toată ziua.

Participiul prezent (-ing) și Participiul trecut

Participiul prezent (Present Participle) descrie o acțiune în desfășurare sau devine adjectiv. 

Participiul trecut (Past Participle) apare în voce pasivă sau ca adjectiv de rezultat. Ambele sunt forme impersonale.

Present Participle (-ing) ca adjectiv

Arată ce face subiectul sau obiectul printr-un adjectiv. De exemplu:

  • „a smiling child” – un copil zâmbitor (copilul face acțiunea – zâmbește)
  • „a running dog” – un câine care aleargă (câinele face acțiunea – aleargă)

Past Participle ca adjectiv/ voce pasivă

Descrie un substantiv, formează o voce pasivă sau arată o acțiune care s-a terminat în trecut. Se formează prin adăugarea terminațiilor „-ed” la verbele regulate și „-en”, „-n” sau „-t” la cele neregulate. De exemplu:

  • „a broken toy” – o jucărie stricată (descrie un substantiv sau arată rezultatul unei acțiuni – jucăria s-a stricat)
  • „the homework was finished.” – Tema a fost terminată. (voce pasivă)

Construcții impersonale

Construcțiile impersonale în limba engleză sunt structuri gramaticale în care nu există un subiect real. Accentul cade pe stare, acțiune sau existență, iar verbul rămâne impersonal. Hai să le analizăm.

„It” impersonal

„It” este subiect impersonal și se folosește când subiectul real nu este menționat sau nu contează. Îl folosim pentru vreme, dată, timp și opinii/evaluări generale.

Cum se formează

Structura este foarte ușor de reținut:

  • It’s / It is + adjectiv + to + verb (exemplu: „It’s easy to learn.” – Este ușor de a învăța.)
  • It’s / It is + timp („It’s ten o’clock.” – Este ora 5.)
  • It’s / It is + vreme („It’s raining.” – Plouă.)
  • It + verb („It seems that he is tired.” – Se pare că e obosit.)

Iată alte exemple, poți utiliza atât forma „It is” cât și forma scurtă „It’s”: 

  • „It is sunny.” – Este însorit.
  • „It is late.” – E târziu.
  • „It’s time to sleep.” – E timpul de somn.
  • „It’s hard to wait.” – Este greu să aștepți.
  • „It’s nice to meet you.” – Îmi pare bine să te cunosc.

„There” impersonal

Aici folosim „there is / there are” ca să introducem existența unui obiect sau lucru, nu pentru a descrie locul (unde).

Cum se formează
  • Forma afirmativă: „There is” pentru singular și „There are” pentru plural
  • Forma interogativă: Is there…? Are there…? 
  • Forma negativă: There isn’t / There aren’t

Pentru a înțelege mai bine, iată câteva exemple simple: 

  • „There is a pen on the desk.” – Este un pix pe birou.
  • „There are two cats outside.” – Sunt două pisici afară.
  • „Is there a bus at 8?” – Este un autobuz la 8?
  • „Are there any apples?” – Sunt mere?
  • „There was a big storm last night.” – A fost o furtună mare noaptea trecută.
  • „There aren’t many people.” – Nu sunt mulți oameni.

Pasiv impersonal

Pasivul impersonal pune accentul pe acțiune, nu pe cine o face. Se folosește pentru informații generale.

Cum se formează

Se formează cu „it is said / believed / known” sau pasiv simplu.

Iată câteva exemple:

  • „It is said that she is very talented.” – Se spune că ea este foarte talentată.
  • „It is believed that exercise helps.” – Se crede că sportul ajută.
  • „It is believed that the universe is infinite.” – Se crede că universul este infinit.
  • „English is spoken in many countries.” – Engleza este vorbită în multe țări.
  • „Rules must be followed.” – Regulile trebuie respectate.
  • „It is known that water freezes at 0°C.” – Se știe că apa îngheață la 0°C.

Greșeli comune și corecții rapide

Când copiii învață formele impersonale ale verbului, este normal să apară confuzii. Mai ales dacă sunt începători în limba engleză. Este important să corectăm greșelile cu blândețe și să arătăm imediat forma corectă, ca să devină un obicei natural.

1. Infinitiv vs. gerunziu

Multe greșeli apar când alegem între to + verb și gerunziul cu forma verb -ing. 

După verbele care exprimă intenție, dorință, plan sau necesitate (want, need, plan, decide), folosim to + verb

După verbe care exprimă plăcere, preferință (like, love, enjoy, avoid), folosim verb -ing.

Totuși, fiți atenți la excepții. 

Putem utiliza și to + verb pentru like / love / hate / nice, dacă vorbim despre obișnuințe sau lucruri decise (ex: „It is nice to read before bed.”)

2. „It” impersonal

Subiectul impersonal „it” nu dispare niciodată, chiar dacă sună ciudat.

  • Greșit: Is raining.
  • Corect: „It’s raining.”
  • Greșit: It is said people say…
  • Corect: „It is said that…”

3. „There is / there are”

Nu uita să acorzi corect „there is” pentru singular și „there are” pentru plural. 

Activități și jocuri pentru învățarea formelor impersonale

Învățarea formelor impersonale ale verbului poate fi mai ușoară și mai distractivă dacă implicăm jocul și activitățile interactive. Cercetări recente arată că învățarea prin joc ajută copiii să rețină mai bine informațiile și să aplice regulile într-un context real. 

„Când copiii experimentează limba prin joc și activități practice, formele verbale care păreau abstracte devin naturale și ușor de folosit.” Ali Sullivan, profesoară Novakid

Un studiu realizat de Harvard Graduate School of Education susține acest lucru. Atunci când copiii au posibilitatea să exploreze prin joc, să ia decizii și să reflecteze asupra propriilor acțiuni, ei învață mai eficient. Începând din grădiniță, până în clasa a 12-a. 

Idei de jocuri și activități pentru tine

Pornind de la principiul de mai sus, și tu poți folosi jocuri și activități simple pentru a transforma exercițiile de gramatică în experiențe atractive. Iată cum:

Jocul „Călătoria verbelor”: Copilul completează propoziții cu infinitiv sau gerunziu folosind cartonașe cu imagini. Această activitate îl ajută să distingă natural sensul, și chiar excepțiile. De exemplu: „like reading” (imagine cu un copil relaxat, absorbit în citit – plăcerea de a citi)  și „like to read” (imagine cu un copil pregătindu-se să citească, poate un ceas în spate – acțiune planificată).

Jocul „Verbul corect”. Lucrând în echipă, identificați propozițiile corecte și explicați împreună de ce sunt corecte, consolidând astfel formele impersonale.

Activitatea „Căutarea verbelor”. Creează o listă cu mai multe propoziții care utilizează diverse forme impersonale ale verbelor. Pornind de la cele 3 principale și până la propozițiile în care nu se cunoaște subiectul cu „It” sau „There”. Copilul trebuie să corecteze greșelile comune din propoziții, de exemplu: 

  • „enjoy to play” – „enjoy playing”
  • „want go” – „want to go”
  • „is raining” – „It’s raining”
  • „there is some…” – „there are some…”

Vrei să vezi cum copiii învață formele impersonale ale verbului prin joc la Novakid? Programează acum o lecție demo gratuită pentru copilul tău și urmărește videoclipul de mai jos și descoperă cum sunt cursurile noastre interactive!

Mini-test: Forme impersonale ale verbelor

Completează spațiile libere, corectează greșelile sau alege varianta potrivită.

  1. It’s easy ___ (learn) English with games. 
  2. After ___ (finish) homework, go outside. 
  3. Look at that ___ (run) dog! 
  4. The door is ___ (close). 
  5. ___ raining outside, so don’t forget your umbrella.
    a) It is  b) They are  c) There is  
  6. ___ a cat on the roof. 
  7. ___ believed ___ exercise helps children concentrate. 
  8. I enjoy to play football after school. Corect sau Greșit 
  9. It is fun ___ (play) with friends at the park. 
  10. Rules must be ___ (follow) in the classroom. 
Răspuns Arrow icon
  1. to learn
  2. finishing
  3. running
  4. closed
  5. It is
  6. There is
  7. It is / that
  8. I enjoy playing…
  9. to play
  10. followed
Evaluează această postare

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site este protejat de reCAPTCHA și se aplică Politica de confidențialitate și Termenii și condițiile

Questions and answers

Sunt verbe care nu arată cine face acțiunea: infinitiv (to + verb), gerunziu (-ing), participiu prezent sau trecut și „it” / „there”.

Pentru vreme, timp sau opinii. De exemplu: „It’s raining”, „It’s time to sleep”.

Învățarea este mai eficientă dacă copilul este implicat în activități și jocuri distractive. Exersați în fiecare zi prin exemple din viața reală. 

Hai să alegem împreună profesorul pentru lecția gratuită a copilului tău!
  • Video Preview
  • Video Preview
  • Video Preview
Alegerea redactorului
Elemente fundamentale
Ți-ar putea plăcea
Jocuri și activități cu copilul
Choose a language
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Colombia Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie-urile ne ajută să facem Novakid mai bun pentru tine

Cookie-urile sunt ca bombonelele colorate de pe un desert cu înghețată: fac întreaga experiență și mai savuroasă. Obiectivul nostru este să transformăm Novakid în cea mai bună platformă online pentru învățarea limbii engleze. Așa că, în timp ce navighezi pe site-ul nostru, bucură-te de cookie-uri — sunt bune pentru tine!

Noi și partenerii noștri folosim cookie-uri și tehnologii similare pentru a-ți îmbunătăți experiența, a personaliza conținutul și reclamele și a analiza traficul. Prin clic pe „Acceptați cookie-uri", ești de acord ca datele tale personale și cookie-urile să fie utilizate pentru personalizarea reclamelor, inclusiv partajarea acestora cu Google. Pentru mai multe informații, citește Politica noastră de confidențialitate și Termenii și Politica de confidențialitate Google.

Îți poți personaliza preferințele accesând „Setări cookie".

Gestionați cookie-urile

Găsiți mai multe informații despre ce sunt cookie-urile și cum lucrăm cu acestea în Politica privind cookie-urile și Politica de confidențialitate